KANSAI SOKA NEWS

2018.06.02

LC

LC Poster Presentation Session was held!

On April 28th, Learning Cluster students held a poster presentation session as their third class.

After the computer presentation session in the last LC class, the students made posters on one of the Sustainable Development Goals (SDGs) and this year’s Peace Proposal written by our Founder Dr. Daisaku Ikeda. In addition, two students who attended the Critical Issues Forum (CIF) also made a poster to introduce their research entitled “the Nuclear Ban Treaty and the Role of Japan”.  

The poster session was open for all high school students. Many students who are thinking of joining Learning Cluster next year as well as those who are interested in global issues came to see the presentations. In each session, the presenters had 5 minutes for presentation, 5 minutes for Q and A, and 5 minutes for audience to write feedback and to move to the next presentation. LC members were assigned to present 2 sessions, and they also went to see other member’s presentation for the rest of the time.

Through the poster presentation sessions, the students were able to deepen their understanding SDGs and they felt a closer understanding of SDGs by explaining how they relate in our daily life.

4月28日、ラーニングクラスター第3回目の授業として、ポスターセッションを行いました。

LCメンバーは、前回のプレゼンテーションで扱ったテーマについて、ポスターを作成しました。ポスターは、持続可能な開発目標(SDGs)の概要について、SDGsの17のゴールそれぞれについて、創立者池田大作先生の『SGIの日』記念提言について、そして春休み期間中に核軍縮に関する国際会議クリティカルイシューズフォーラムに参加した2名が会議で発表した研究についての計20種類が作成されました。

ポスターセッションは、見学を希望する生徒たちに公開され、来年度LCに参加を考えている生徒やグローバルイシューに関心を持つ生徒等、多数の参加者がありました。各セッションは10分間の構成で。5分間でポスター発表を行い、残りの5分間で質疑応答を行います。合計8回のセッションのうち、自分たちで発表をするのは2回。残り6回のセッションでは、他のグループの発表を聴きに行きます。質疑応答では活発な議論のやり取りが行われました。

生徒たちは、ポスターセッションを通してSDGsについての理解を深めるとともに、SDGsが日常生活とどのような関係があるかを説明することで、より身近なものであるということを理解することができました。

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