On April 7th, Learning Cluster 2018 made a start for its fruitful one year program.
In the first period, LC students shared their experiences in spring break. First, four students introduced their experience at 2018 Super Global High School Research Summit (SGH Koshien) and gave their presentation about climate change that they researched in LC class last year. Following that, five new LC students who participated as observers shared what they learned through SGH Koshien. Then, two students shared their experience and research at Critical Issues Forum (CIF), which is an international high school student conference on nuclear disarmament.
In the second period, LC students shared their research in spring break. They were assigned to do research about our Founder’s latest Peace Proposal and Sustainable Development Goals (SDGs), and on this day, they had sessions in small groups to explain their research including Q & A time.
This year, LC students will have many opportunities to show their research and they will strengthen their identity as global citizens.
4月7日(土)に、2018年度Learning Clusterがスタートしました。
昨年度末に交代式を経た本年度のLCメンバーは、春休み期間中に探究や関連イベントへの参加をし、授業において探究した内容やイベントで学んだことを全体に共有をしました。まず、昨年度からLCを継続している4名が、3月に参加したSGH甲子園について発表し、昨年度に探究した気候変動に関する研究についてポスタープレゼンテーションを行いました。その後、SGH甲子園の見学を行った新LCメンバー5名が、見学を経て学んだこととして、研究の方法やプレゼンテーションの仕方などを紹介するプレゼンテーションを行いました。前半の最後には、日米露の高校生が参加した核軍縮に関する国際会議、クリティカルイシューズフォーラム(CIF)に本校代表として参加した2名が、会議にて発表した研究についてのプレゼンテーションを行いました。
後半では、春休み期間中に行った研究内容について小グループで発表と質疑応答を行いました。今年度のLCメンバーは、創立者池田先生が毎年1月26日に発表する『SGIの日』記念提言と国連の持続可能な開発目標(SDGs)について各自研究を行いました。
本年度はSGH高校生フォーラムやSGH甲子園など研究発表の機会を活用し、研究を深め世界市民として成長してまいります。